logo

مرکز تعمیرات تخصصی اتومبیل رنو تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در زمینه ی تعمیرات و سرویس دوره ای انواع خودروهای شرکت رنو از جمله لاگونا، سفران، کپچر، تالیسمان،لتیتود، کولیوس، اسکالا، فلوئنس، داستر، مگان، استپ وی، ساندرو، سیمبل، و ال ۹۰ فعالیت می نماید. بهره مندی این مرکز از تخصص کارکنان حرفه ای موجب شده است در ارائه ی کامل ترین سرویس ها پیشرو باشد. مکانیک ماشین های رنو باید با تجربه و حرفه ای باشد ما بهترین تعمیرکاران را در این مرکز داریم تعمیرگاه رنو بهترین مرکز تخصصی رنو در تهران خدمات رنو به صورت تخصصی انجام میشود

اطلاعات تماس

مهندس حامد رضایی 09120996450

مهندس قدردان 09128896509

تلفن ثابت 02177785115 - 02177785114

info@renoir.ir

تهران - تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه 7 شمالی، پلاک 10

شنبه تا پنج شنبه 8 صبح تا 8 شب

مقالات

blog
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه
تعویض روغن گیربکس رنو تالیسمان با روغن اصلی🏅

تعویض روغن گیربکس رنو تالیسمان با روغن اصلی

روغن گیربکس رنو تالیسمان یا همان تلیسمان باید از گرید روغن DCT که مخصوص گیربکس دبل کلاچ میباشد

استفاده شود به این منظور که دیسک و صفحه یا همان دبل کلاچ این خودرو کاملا با روغن در ارتباط میباشد و نحوه

تعویض روغن با دستگاه نمی باشد یعنی باید به صورت دستی این کار انجام شود نحوه تعویض

روغن باید اول پیج تخلیه گیربکس را باز کنید و از قسمت تزریق هم روغن جدید را وارد گیربکس کنید

خیلی ها فکر میکنند که گیربکس رنو تالیسمان چون خیلی بزرگ میباشد حتما روغن بیشتری هم نیاز دارد

ولی اصلا این طرز فکر اشتباه میباشد حجم کل روغن گیربکس تالیسمان ۳/۵ لیتر کامل میباشد

که با تخلیه کردن روغن حدود ۳ لیتر از گیربکس خارج میشود بهترین کیلومتر تعویض روغن گیربکس

تالیسمان هر ۵۰ هزار کیلومتر میباشد با تعویض نکردن روغن گیربکس باعث خراب شدن

قطعات داخل گیربکس از جمله دبل کلاچ میباشد

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۷۳۳۷۶۸۵

همراه: ۰۹۱۲۰۹۹۶۴۵۰ حامد رضایی

نام سنسور های گیربکس رنو تالیسمان و نحوه کار آن ها

۱- سنسور سرعت ورودی این سنسور وظیفه دادن اطلاعات گشتاور ورودی از موتور به گیربکس

میباشد که باید نزدیک به فلایویل روی پوسته گیربکس (شفت ورودی گیربکس)

۲- سنسور خروجی گیربکس وظیفه این سنسور دادن اطلاعات گشتاور خروجی از گیربکس به کامپیوتر می باشد

و محل نصب این سنسور روی پوسته نزدیک به دیفانسیل روی شفت خروجی می باشد

۳_ سنسور فشار روغن وظیفه این سنسور که از اسمش هم مشخص میباشد همان وظیفه فشار روغن

را می سنجد و به کامپیوتر گیربکس فرمان میدهد که کیفیت و حجم روغن گیربکس پایین میباشد

۴- سنسور موفقیت دنده یا همان سلکتور گیربکس نام دارد این قطعه وظیفه نشان دادن موقعیت دنده پشت آمپر و دستور میدهد که گیربکس در چه وضعیتی میباشد مثلا در قسمت D میباشد یا N

۵- دو عدد سنسور فشار کلاچ یک و دو که هر کدام از این سنسور ها وظیفه دارنند که در موقع تعویض دنده کلاچ یک و یا کلاچ دو را توسط فشار روغن کنترل کنند

۶- قطعه عملگر موتور عملگر و یا به اصلاح شیفت درام نام گذاری می شوند که دو عدد جهت درگیر کردن کلاچ یک و دو به کار می روند و جهت درگیر کردن دنده ها به کار می روند و یک عدد برای دنده های زوج و یک عدد آن برای دنده های فرد به کار می رود و شیفت درام آخر برای کنترل فشار روغن مدار گیربکس استفاده میشود

تعویض روغن گیربکس رنو تالیسمان با روغن اصلی

این مقاله را به اشتراک بگذارید:
دسته ها:
تالیسمان

دیدگاه خود را بنویسید

avatar