logo

مرکز تعمیرات تخصصی اتومبیل رنو تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در زمینه ی تعمیرات و سرویس دوره ای انواع خودروهای شرکت رنو از جمله لاگونا، سفران، کپچر، تالیسمان،لتیتود، کولیوس، اسکالا، فلوئنس، داستر، مگان، استپ وی، ساندرو، سیمبل، و ال ۹۰ فعالیت می نماید. بهره مندی این مرکز از تخصص کارکنان حرفه ای موجب شده است در ارائه ی کامل ترین سرویس ها پیشرو باشد. مکانیک ماشین های رنو باید با تجربه و حرفه ای باشد ما بهترین تعمیرکاران را در این مرکز داریم تعمیرگاه رنو بهترین مرکز تخصصی رنو در تهران خدمات رنو به صورت تخصصی انجام میشود

اطلاعات تماس

مهندس حامد رضایی 09120996450

مهندس قدردان 09128896509

تلفن ثابت 02177785115 - 02177785114

info@renoir.ir

تهران - تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه 7 شمالی، پلاک 10

شنبه تا چهارشنبه از 8:00 تا 6 بعدظهر / پنج شنبه از 8:00 تا ۵ بعدظهر / زمان تماس8:00 صبح الی 5 بعدظهر

مقالات

blog
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱
  • بدون دیدگاه
تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچ رنو تالیسمان

تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچ رنو تالیسمان

گیربکس ماشینها، شامل دو نوع دستی و اتوماتیک می‌باشند. در گیربکس دستی همان‌طور که  از نامش بر می‌آید 

حتما به پادکست زیر گوش دهید

تعویض دنده توسط راننده انجام می‌شود. در حالی که گیربکس‌های اتوماتیک به شکل خودکار و بدون دخالت راننده، دنده را متناسب با سرعت تنظیم می‌کنند. اما نمونه‌های دیگری هم داریم که تحت عنوان دبلکلاچ یا گیربکس نیمه اتوماتیک شناخته می‌شوند. رنو تالیسمان نیز از گیربکس‌های نمونه‌ی سوم برخوردار است. بدیهی میباشد که تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچ رنو تالیسمان به دانش فنی خاصی نیاز دارد و تکنسین‌ها بایستی مهارت‌های خود را متناسب با خصیصه‌های این گیربکس‌ها سازگار نمایند.

کارایی و عملکرد گیربکس‌های دبل کلاچ یا DCT

دو کلاچ موجود در گیربکس‌های DCT کاملا مستقل و با عملکردهایی مجزا می‌باشند که توسط سایر قطعات هیدرولیکی و الکترونیکی کنترل می‌شوند. این استقلال کلاچ‌ها وجه تمایز بین آنها با ماشین‌های دنده اتوماتیک دیگر است. به زبان ساده‌تر یک کلاچ مربوط به دنده‌های ۲، ۴ و ۶ در حالی که کلاچ دیگر مختصدنده ۱، ۳، ۵ و دنده عقب می‌باشد. بنابراین تداخل و اختلالی در ارتباط بین پیشرانه و گیربکس به وجود نخواهد آمد.

تعمیرگاه تخصصی مگان

مزایای گیربکس نیمه اتوماتیک

علاوه بر این که در سیستم‌های DCT رابطه‌ی پیشرانه و گیربکسکاملا سفارشی شده و فاقد هرگونه مشکلی میباشد، مزایای دیگری را نیز می‌توان به آن‌ها نسبت داد:• سرعت بالای تغییر دنده و سوئیچینگ• سهولت بیشتر در تعویض دنده • مصرف سوخت بسیار کم

تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچ رنو تالیسمان

بررسی تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچ رنوتالیسمان

تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچ رنو تالیسمانشامل موارد و نکات مختلف و متعددی می‌باشد.

به طور مثال تعویض روغن این گیربکس‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.ضمن این که بایستی

این کار را با مهارت و تخصص کافی انجام داد. چرا که تعویض روغن آن‌ها به شکل کاملا دستی صورت می‌پذیرد. 

گیربکس‌های DCT از روغن‌هایی با گرید خاصی استفاده می‌کنند. هر دو کلاچ موجود

در این خودروها باید در تماس و ارتباط کامل با روغن باشند.

به طور کلی گیربکس‌های اتوماتیک به سبب استفاده از جریان روغن برای انتقال گشتاور 

(ساختار هیدرو الکترومکانیکی) نسبت به نمونه‌های دستی حساس‌تر هستند.

اجزای مختلف گیربکس DCT

گیربکس یکی از پیچیده‌ترین و پر جزترین قطعات ماشین به حساب می‌آید. گیربکس، جعبه دنده

 و به طور کلی سیستم انتقال خودروهرچقدر که پیشرفته‌تر شود اجزای بیشتر و تخصصی‌تری را به کار می‌گیرد:• 

رویه کلاچ• شفت خارجی• شفت داخلی• فنر دیافراگم• پوسته کلاچ• فنر مارپیچ• عایق•

 پیستون و فنرهای بازگرداننده• صفحه کلاچ• دیسک اصطکاک• صفحه فشار• حلقه اسناپ

تلفن ثابت:

۰۲۱۷۷۷۸۵۱۱۵/ ۰۲۱۷۷۷۸۵۱۱۴

نحوه‌ی تعویض روغن گیربکس دبل کلاچ رنوتالیسمان

پیش از آشنایی با نحوه‌ی تعویض روغن، همواره در نظر داشته باشید که گیربکس رنو تالیسمان به لحاظ اندازه بزرگ‌تر از سایر گیربکس‌ها می‌باشد. اما این بدان معنا نیست که میزان روغن موجود در آن‌ها نیز بیشتر است. به طور کلی ۳.۵ لیتر روغن در گیربکس تالیسمان جا می‌گیرد که هنگام تخلیه و تعویض روغن حدود ۳ لیتر آن خارج می‌شود.

گیربکس تالیسمان یک پیچ تخلیه دارد که در گام نخست بایستی این پیچ را باز کنید. سپس کافی است که روغن جدید را از بخش تزریق روغن، وارد گیربکس نمایید. هرز خوردن گیربکس می‌تواندناشی از فرسودگی کلاچ‌ها باشد. اما این تنها دلیل نیست. عدم روغن رسانی مناسب به پشت کاسه کلاچ، مزیدی بر هرز خوردن گیربکس خواهد بود.

نکات مهم تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچ رنو تالیسمان

روغن گیربکس تالیسمان را هر چند وقت یک بار باید عوض کرد؟

با توجه به هزینه‌ها لازم نیست که زود به زود روغن گیربکس ماشین خود را عوض کنید. اما به تأخیر انداختن آن نیز عواقبی به ویژه برای دبل کلاچ خواهد داشت. ترجیحا هر ۵۰ هزار کیلومتر نسبت به تعویض روغن اقدام نمایید.

البته این موضوع به نوع رانندگی و محیط کاری ماشین شما نیز بستگی دارد. به همین خاطر ممکن است که در برخی موارد نیاز باشد روغن گیربکس را بعد از ۳۰ هزار کیلومتر عوض نمایید.

بررسی خطاهای گیربکس

هر اتفاق جدیدی را جدی بگیرید. اگر احساس می‌کنید که انتقال دنده در سرعت‌های مختلف به درستی انجام نمی‌شود در اولین فرصت به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه نمایید. در تعمیرگاه‌ها، افرادبا استفاده از دستگاه‌های خاصی مشکل گیربکس شما شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام می‌نمایند. اهمیت دادن به سرویس‌هایدوره‌ای شما را از پرداخت هزینه‌های گزاف ناشی از خرابی و سوختن قطعات مختلف مصون می‌دارد.

توجه داشته باشید که خودروهای دنده اتوماتیک برق‌کشی و ساختار الکترونیکی پیچیده‌ای دارند لذا از قطعات جانبی غیر ضروری تا جای ممکن استفاده ننمایید. قطعاتی همچون آمپلی فایرها، چراغ زنون و غیره.

موتورشویی رنو تالیسمان

با توجه به حساسیت ساختار الکترونیکی این ماشین‌ها،موتورشویی چندان توصیه نمی‌شود. مگر در شرایط ضروری و توسط افراد متخصص در این حوزه.

تقه زدن گیربکس

یکی از مواردی که مکانیک‌ها در تعمیر گیربکس و تعویضدبل کلاچ رنو تالیسمان با آن مواجه می‌شوند تقه زدن گیربکس می‌باشد. برای حل این مشکل باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار داد. برخی از مهم‌ترین دلایل به شرح زیر می‌باشند:• ایراد و نقص فنی در سیستم‌ها و مدارهای برقی• نبود یا کمبود روغن گیربکس• مشکل در ساعت گیربکس• پارگی یا فرسودگی دسته موتورهای گیربکس

در برخی مواقع که دنده‌های گیربکس اتوماتیک خراب شدهاند،صدای زوزه مانندی از ماشین شنیده میشود.

دنده اضطراری چیست؟

دنده‌ی اضطراری قابلیتی است که ماشین‌های اتوماتیک دارند. زمانی که گیربکس به شدت خراب می‌شود تا حدی که راننده ناگزیر به تعمیر آن است، این سیستم در یک دنده خاص، به طور مثال دنده ۳ قرار می‌گیرد و شما را تا اولین تعمیرگاه هدایت می‌کند. البته دنده سه تنها یک مثال است و خودروهای مختلف ممکن است که دنده اضطراری متفاوتی داشته باشند.

مقایسه تالیسمان و اسپیس نیو

تالیسمان و اسپیس نیو هر دو از بهترین‌های برند رنو هستند. این دو خودرو دارای ۳۶ سیستم مشترک می‌باشند.

در حالی کهتالیسمان از تجهیزات به مراتب بهینه‌تری برخوردار است. لذا اهمیت دارد که هنگام

 تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچرنو تالیسمان متخصصان از تجهیزات و قطعات تخصصی خودرو مورد نظر استفاده کنند. 

سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک تالیسمان

سرویس دوره‌ای بخشی از فرایند تعمیر و نگهداری گیربکس‌هامحسوب میشود.

هر نوبت سرویس می‌تواند شامل بررسی و تمیز کردن پمپ یا تشت، تعویض یا شستشوی

فیلتر و تعویض واشرپمپ جدید باشد. اگر مجبور به تعویض دبل کلاچ تالیسمان خود شدید

حتما به مکانیک مورد نظرتان تاکید کنید که از نمونه‌هایاصلی و با کیفیت برای جایگزینی استفاده نماید.

سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک تالیسمان

تعمیرگاه تخصصی رنو تالیسمان

تعمیرگاه رنو

این مقاله را به اشتراک بگذارید:
دسته ها:
تالیسمان

دیدگاه خود را بنویسید

avatar