logo

مرکز تعمیرات تخصصی اتومبیل رنو تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در زمینه ی مکانیکی . برق خودرو . جلوبندی . تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده . تعویض روغن گیربکس و موتور . تعویض تسمه تایم انواع خودروهای شرکت رنو فعالیت می نماید. بهره مندی تعمیرگاه تخصصی رنو از تخصص کارکنان حرفه ای موجب شده است در ارائه ی کامل ترین سرویس ها پیشرو باشد. مکانیک ماشین های رنو باید با تجربه و حرفه ای باشد ما بهترین تعمیرکاران را در تعمیرگاه رنو تهران داریم تعمیرگاه رنو بهترین مرکز تخصصی رنو در تهران به نام ایران رنو میباشد خدمات در تعمیرگاه رنو به صورت تخصصی انجام میشود

اطلاعات تماس

مهندس حامد رضایی 09120996450

مهندس قدردان 09128896509

۰۲۱۷۷۳۴۲۳۰۲

۰۲۱۷۷۳۲۸۳۹۰

info@renoir.ir

خیابان دماوند بعد از سه راه تهرانپارس ، بعد از نمایندگی مرکزی سایپا ، لاین کندرو بن بست کاوه

شنبه تا پنج شنبه از 8:00 تا 6 بعدظهر

تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچ تالیسمان در تهران . ایران رنو

گیربکس ماشین، شامل دو نوع دستی و اتوماتیک می‌باشند. در گیربکس دستی همان‌طور که  از نامش بر می‌آید، تعویض دنده توسط راننده انجام می‌شود. در حالی که گیربکس‌های اتوماتیک به شکل خودکار و بدون دخالت راننده، دنده را متناسب با سرعت تنظیم می‌کنند.

اما نمونه‌های دیگری هم داریم که تحت عنوان دبل کلاچ یا گیربکس نیمه اتوماتیک شناخته می‌شوند. رنو تالیسمان نیز از گیربکس‌های نمونه‌ی سوم برخوردار است. بدیهی است که تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچ رنو تالیسمان به دانش فنی خاصی نیاز دارد و تکنسین‌ها بایستی مهارت‌های خود را متناسب با خصیصه‌های این گیربکس‌ها سازگار نمایند.

کارایی و عملکرد گیربکس‌های دبل کلاچ یا DCT

دو کلاچ موجود در گیربکس‌های DCT کاملا مستقل و با عملکردهایی مجزا می‌باشند که توسط سایر قطعات هیدرولیکی و الکترونیکی کنترل می‌شوند. این استقلال کلاچ‌ها وجه تمایز بین آن‌ها با ماشین‌های دنده اتوماتیک دیگر است. به زبان ساده‌تر یک کلاچ مربوط به دنده‌های ۲، ۴ و ۶ در حالی که کلاچ دیگر مختص دنده ۱، ۳، ۵ و دنده عقب می‌باشد. بنابراین تداخل و اختلالی در ارتباط بین پیشرانه و گیربکس به وجود نخواهد آمد.

مزایای گیربکس نیمه اتوماتیک

علاوه بر این که در سیستم‌های DCT رابطه‌ی پیشرانه و گیربکس کاملا سفارشی شده و فاقد هرگونه مشکلی می باشد، مزایای دیگری را نیز می‌توان به آن‌ها نسبت داد:

  • سرعت بالای تغییر دنده و سوئیچینگ
  • سهولت بیشتر در تعویض دنده 
  • مصرف سوخت بسیار کم

 

بررسی تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچ رنوتالیسمان

تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچ رنو تالیسمان شامل نکات و موارد متعددی است. به عنوان مثال، تعویض روغن این نوع گیربکس‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید با دقت و تخصص کافی انجام شود، زیرا این فرآیند به صورت کاملاً دستی انجام می‌شود.

گیربکس‌های DCT از روغن‌های مخصوص با گرید خاص استفاده می‌کنند و هر دو کلاچ موجود در این سیستم باید در تماس کامل با روغن باشند. به طور کلی، گیربکس‌های اتوماتیک به دلیل استفاده از جریان روغن برای انتقال گشتاور (ساختار هیدروالکترومکانیکی)، نسبت به گیربکس‌های دستی حساسیت بیشتری دارند.

اجزای مختلف گیربکس DCT

گیربکس یکی از پیچیده‌ترین و پرجزئیات‌ترین قطعات خودرو به شمار می‌آید. جعبه‌دنده و به‌طور کلی سیستم انتقال نیرو در خودرو هرچه پیشرفته‌تر باشد، اجزای بیشتری را در بر می‌گیرد و نیاز به تخصص بیشتری برای تعمیر و نگهداری دارد. اجزای اصلی این سیستم شامل موارد زیر است:

  • رویه کلاچ
  • شفت خارجی
  • شفت داخلی
  • فنر دیافراگم
  • پوسته کلاچ
  • فنر مارپیچ
  • عایق
  • پیستون و فنرهای بازگرداننده
  • صفحه کلاچ
  • دیسک اصطکاک
  • صفحه فشار
  • حلقه اسناپ

این اجزا همگی نقش مهمی در عملکرد صحیح گیربکس ایفا می‌کنند.

نحوه تعویض روغن گیربکس دبل کلاچ رنو تالیسمان

پیش از آشنایی با نحوه تعویض روغن، توجه داشته باشید که گیربکس رنو تالیسمان از نظر ابعاد بزرگ‌تر از سایر گیربکس‌ها است. اما این موضوع به معنای بیشتر بودن حجم روغن آن نیست. به طور کلی، ظرفیت روغن گیربکس تالیسمان حدود ۳.۵ لیتر است که هنگام تخلیه و تعویض روغن، حدود ۳ لیتر آن تخلیه می‌شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک تالیسمان میتوانید به ما مراجعه کنید.

گیربکس تالیسمان یک پیچ تخلیه دارد که باید در ابتدا باز شود و سپس روغن جدید از محل مخصوص تزریق روغن وارد گیربکس شود. هرز خوردن گیربکس می‌تواند به دلیل فرسودگی کلاچ‌ها باشد، اما این تنها دلیل نیست. عدم روغن‌رسانی مناسب به پشت کاسه کلاچ نیز می‌تواند موجب هرز خوردن گیربکس شود.

نکات مهم در تعمیر گیربکس و تعویض دبل کلاچ رنو تالیسمان

 زمان تعویض روغن گیربکس تالیسمان

با توجه به هزینه‌های تعویض روغن، نیاز نیست زود به زود این کار انجام شود. اما به تأخیر انداختن آن نیز می‌تواند عواقبی، به‌ویژه برای دبل کلاچ، داشته باشد. ترجیحاً روغن گیربکس تالیسمان هر ۵۰ هزار کیلومتر تعویض شود. البته این زمان به نوع رانندگی و شرایط کارکرد خودرو نیز بستگی دارد و ممکن است در برخی موارد نیاز به تعویض روغن پس از ۳۰ هزار کیلومتر باشد. تعمیرگاه تخصصی تالیسمان ارائه دهنده خدمات به شما در این زمینه است.

بررسی خطاهای گیربکس

اگر در تغییر دنده‌ها مشکل احساس کردید یا انتقال دنده به‌درستی انجام نمی‌شود، باید سریعاً به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. تعمیرکاران با استفاده از دستگاه‌های تخصصی مشکل گیربکس شما را تشخیص داده و رفع می‌کنند. اهمیت دادن به سرویس‌های دوره‌ای، از پرداخت هزینه‌های سنگین ناشی از خرابی قطعات جلوگیری می‌کند. زمان تعویض روغن گیربکس مگان اتومات نیز اهمیت دارد تا مانع از خرابی گیربکس شود. 

موتورشویی رنو تالیسمان

به‌دلیل حساسیت بالای ساختار الکترونیکی خودروهای رنو، موتورشویی توصیه نمی‌شود مگر در مواقع ضروری و توسط افراد متخصص.

تقه زدن گیربکس

یکی از مشکلات رایج در گیربکس‌های رنو تالیسمان، تقه زدن است. دلایل مختلفی می‌تواند موجب این مشکل شود که شامل:

نقص فنی در سیستم‌های برقی
کمبود یا نبود روغن گیربکس
مشکل در ساعت گیربکس
فرسودگی دسته موتور گیربکس

با رفتن به مرکز تخصصی برای تعویض روغن گیربکس تالیسمان میتوان از مشکلات جدی تر جلوگیری کرد.

دنده اضطراری

دنده اضطراری قابلیتی است که خودروهای اتوماتیک دارند. زمانی که گیربکس به‌طور کامل خراب می‌شود، این سیستم خودرو را در یک دنده خاص، مثلاً دنده ۳، قرار می‌دهد تا راننده بتواند خودرو را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه برساند. فعال سازی آپشن تالیسمان در این مجموعه انجام میشود.

مقایسه تالیسمان و اسپیس نیو

هر دو خودرو از بهترین مدل‌های رنو هستند و ۳۶ سیستم مشترک دارند. با این حال، تالیسمان از نظر تجهیزات بهینه‌تر است. بنابراین، هنگام تعمیر گیربکس یا تعویض دبل کلاچ تالیسمان، باید از قطعات و تجهیزات اصلی و تخصصی استفاده شود. تعمیر گیربکس رنو کپچر نیز از خدمات ماست.

سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک تالیسمان

سرویس‌های دوره‌ای گیربکس شامل بررسی پمپ، شستشوی فیلتر، و تعویض واشر پمپ است. همچنین، در صورت نیاز به تعویض دبل کلاچ، استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت ضروری است.

آیا گیربکس ساندرو نیز خراب می‌شود؟

پاسخ بله است، گیربکس ساندرو هم ممکن است به مرور زمان دچار مشکلاتی شود و نیاز به تعمیر پیدا کند. شما میتوانید برای تعمیر گیربکس ساندرو اتومات به تعمیرگاه ایران رنو مراجعه کنید.

آدرس تعمیرگاه :خیابان دماوند بعد از سه راه تهرانپارس ، بعد از نمایندگی مرکزی سایپا ، لاین کندرو بن بست کاوه

موبایل : ۰۹۱۲۰۹۹۶۴۵۰

۰۲۱۷۷۳۴۲۳۰۲

۰۲۱۷۷۳۲۸۳۹۰

 

۵/۵ - (۲۵ نظر)
blog
این مقاله را به اشتراک بگذارید:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *