logo

مرکز تعمیرات تخصصی اتومبیل رنو تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در زمینه ی مکانیکی . برق خودرو . جلوبندی . تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده . تعویض روغن گیربکس و موتور . تعویض تسمه تایم انواع خودروهای شرکت رنو فعالیت می نماید. بهره مندی تعمیرگاه تخصصی رنو از تخصص کارکنان حرفه ای موجب شده است در ارائه ی کامل ترین سرویس ها پیشرو باشد. مکانیک ماشین های رنو باید با تجربه و حرفه ای باشد ما بهترین تعمیرکاران را در تعمیرگاه رنو تهران داریم تعمیرگاه رنو بهترین مرکز تخصصی رنو در تهران به نام ایران رنو میباشد خدمات در تعمیرگاه رنو به صورت تخصصی انجام میشود

اطلاعات تماس

مهندس حامد رضایی 09120996450

مهندس قدردان 09128896509

۰۲۱۷۷۳۴۲۳۰۲

۰۲۱۷۷۳۲۸۳۹۰

info@renoir.ir

خیابان دماوند بعد از سه راه تهرانپارس ، بعد از نمایندگی مرکزی سایپا ، لاین کندرو بن بست کاوه

شنبه تا پنج شنبه از 8:00 تا 6 بعدظهر

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و دستی + بررسی نکات مهم

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برای خودروهای مختلف به شرح زیر است:

نوع خدمات هزینه 
روغن گیربکس اینول ۶ سرعته( هر لیتر)۸۰۰ هزار تومان
اجرت تعویض روغن گیربکس با دستگاه۸۰۰ هزار تومان
بازدید روغن گیربکس۲۰۰ هزار تومان

آشنایی با انواع روغن گیربکس

 روغن گیربکس یکی از مهم‌ترین بخش‌های نگهداری و عملکرد صحیح خودرو است. انتخاب نوع مناسب روغن گیربکس به نوع خودرو، گیربکس و شرایط کاربری بستگی دارد. در ادامه انواع روغن گیربکس را توضیح می‌دهیم:

 روغن گیربکس دستی (Manual Transmission Fluid – MTF)

این نوع روغن برای گیربکس‌های دستی طراحی شده و وظیفه آن کاهش اصطکاک بین چرخ‌دنده‌ها و محافظت از قطعات داخلی گیربکس است. این روغن معمولاً دارای گرانروی بالا است و در برابر فشار زیاد مقاومت می‌کند.

 روغن گیربکس اتوماتیک (Automatic Transmission Fluid – ATF)

روغن‌های گیربکس اتوماتیک نه تنها برای روانکاری بلکه برای انتقال قدرت و خنک‌کردن گیربکس نیز استفاده می‌شوند. این روغن‌ها معمولاً ویژگی‌هایی نظیر تحمل حرارت بالا، پایداری شیمیایی، و مقاومت در برابر اکسیداسیون دارند.

 روغن گیربکس CVT (Continuously Variable Transmission)

این روغن برای گیربکس‌های CVT که از تسمه یا زنجیر برای انتقال قدرت استفاده می‌کنند، طراحی شده است. روغن CVT باید خاصیت روانکاری مناسب و پایداری در برابر سایش داشته باشد تا عملکرد صاف و بی‌صدا گیربکس تضمین شود.

 روغن گیربکس دوکلاچه (Dual Clutch Transmission Fluid – DCTF)

این نوع روغن برای گیربکس‌های دوکلاچه طراحی شده است. این روغن‌ها باید بتوانند هم روانکاری لازم برای قطعات مکانیکی و هم انتقال قدرت هیدرولیکی را تأمین کنند. تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران را از ایران رنو بخواهید.

 روغن گیربکس هایپویید (Hypoid Gear Oil)

این روغن‌ها برای خودروهایی با دیفرانسیل عقب یا سیستم‌های چهارچرخ محرک استفاده می‌شوند. روغن‌های هایپویید گرانروی بالاتری دارند و در برابر فشار زیاد مقاومت می‌کنند.

انواع روغن گیربکس اتوماتیک

روغن گیربکس ATF Type A

این نوع روغن در گذشته برای گیربکس‌های اتوماتیک قدیمی استفاده می‌شد. با پیشرفت فناوری و افزایش نیاز به عملکرد بهتر، روغن‌های مدرن‌تر جایگزین این نوع روغن شده‌اند.

 روغن گیربکس ATF Dexron

این سری از روغن‌ها توسط شرکت جنرال موتورز (GM) معرفی شده و نسل‌های مختلفی از آن در دسترس است:

Dexron II: برای گیربکس‌های اتوماتیک دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ مناسب است.
Dexron III: نسل بهبود یافته با ویژگی‌های بهتر در برابر اکسیداسیون و دماهای بالا.
Dexron VI: روغن مدرن‌تر با خواص پایداری بیشتر و مصرف سوخت بهینه‌تر.

روغن گیربکس ATF Mercon

این سری توسط شرکت فورد (Ford) توسعه یافته و مشابه Dexron در نسخه‌های مختلف عرضه شده است:

Mercon V: برای گیربکس‌هایی با تحمل فشار و دمای بالا.
Mercon LV: برای خودروهای مدرن با گیربکس‌های پیشرفته‌تر.

 روغن گیربکس ATF+4

این نوع روغن توسط شرکت کرایسلر (Chrysler) توسعه یافته و برای گیربکس‌های اتوماتیک مدرن این شرکت مناسب است. ویژگی‌های آن شامل کاهش اصطکاک و مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون است.

 روغن گیربکس HFM-ATF (Highly Friction Modified ATF)

این نوع روغن دارای افزودنی‌هایی برای کنترل بهتر اصطکاک است و در برخی گیربکس‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 روغن گیربکس مخصوص CVT (Continuously Variable Transmission)

گیربکس‌های CVT به روغن خاصی نیاز دارند که برای کار با تسمه‌ها و پولی‌های متغیر طراحی شده است. این روغن‌ها باید روانکاری کافی و پایداری بالا در شرایط دمایی مختلف را ارائه دهند.

 روغن گیربکس مخصوص DSG/DCT (Dual Clutch Transmission)

برای گیربکس‌های دوکلاچه، روغن‌هایی با خواص مخصوص طراحی شده‌اند که هم روانکاری قطعات مکانیکی و هم عملکرد هیدرولیکی را پشتیبانی می‌کنند.

 روغن گیربکس Synthetic ATF

این نوع روغن کاملاً مصنوعی است و برای گیربکس‌های اتوماتیک پیشرفته و خودروهایی که تحت شرایط سخت کار می‌کنند، مناسب است. مزایای آن شامل پایداری دمایی بالا، مقاومت در برابر اکسیداسیون، و عمر طولانی‌تر است.

چگونه روغن گیربکس مناسب انتخاب کنیم؟

نوع گیربکس: ابتدا نوع گیربکس خودرو (دستی، اتوماتیک، CVT یا دوکلاچه) را مشخص کنید.
استانداردهای سازنده خودرو: دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید تا از نوع و مشخصات روغن پیشنهادی سازنده مطلع شوید.
شرایط کاربری: در صورت استفاده از خودرو در شرایط سخت، مانند ترافیک سنگین یا مناطق گرمسیری، از روغن‌های باکیفیت‌تر و مقاوم‌تر استفاده کنید.

 بهترین زمان تعویض روغن گیربکس

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس به عوامل مختلفی از جمله نوع گیربکس، نوع روغن استفاده شده، شرایط رانندگی و توصیه‌های سازنده خودرو بستگی دارد. در ادامه به بررسی این موارد پرداخته‌ایم:

۱. روغن گیربکس دستی (Manual Transmission)

برای گیربکس‌های دستی، زمان تعویض روغن معمولاً بیشتر از گیربکس‌های اتوماتیک است.

فاصله زمانی تعویض: بین ۵۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ کیلومتر.
شرایط خاص: اگر خودرو در شرایط سخت مانند ترافیک سنگین، حمل بار یا آب‌وهوای گرم استفاده شود، ممکن است تعویض روغن زودتر نیاز باشد.

۲. روغن گیربکس اتوماتیک (Automatic Transmission)
گیربکس‌های اتوماتیک به دلیل ساختار پیچیده‌تر و وابستگی بیشتر به روغن، نیازمند تعویض منظم‌تری هستند. هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو را در صفحات دیگر بخوانید.

فاصله زمانی تعویض: بین ۴۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ کیلومتر.
روغن‌های تمام سنتتیک: اگر از روغن‌های باکیفیت سنتتیک استفاده می‌کنید، ممکن است فاصله زمانی تعویض تا ۱۰۰,۰۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

۳. روغن گیربکس CVT (Continuously Variable Transmission)
گیربکس‌های CVT حساسیت بیشتری به کیفیت و زمان تعویض روغن دارند.

فاصله زمانی تعویض: بین ۴۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ کیلومتر.
توصیه مهم: استفاده از روغن مخصوص CVT برای جلوگیری از آسیب به تسمه‌ها و پولی‌ها الزامی است.

۴. روغن گیربکس دوکلاچه (DCT/DSG)
گیربکس‌های دوکلاچه به دلیل عملکرد سریع و دمای بالا، نیاز به روغن خاص و تعویض منظم دارند.

فاصله زمانی تعویض: بین ۵۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ کیلومتر.

۵. گیربکس‌های سنگین یا خودروهای تجاری
در خودروهای سنگین، شرایط کاری سخت‌تر و بار بیشتر است، بنابراین تعویض روغن باید زودتر انجام شود.

فاصله زمانی تعویض: بسته به نوع خودرو، بین ۳۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ کیلومتر.

خدمات تعویض روغن گیربکس‌های اتوماتیک و دستی در تعمیرگاه ایران رنو ارائه می‌شود.

آدرس تعمیرگاه :خیابان دماوند بعد از سه راه تهرانپارس ، بعد از نمایندگی مرکزی سایپا ، لاین کندرو بن بست کاوه

برای مراجعه به ایران رنو با شماره های زیر تماس بگیرید 

۰۹۱۲۰۹۹۶۴۵۰

۰۲۱۷۷۳۴۲۳۰۲

۰۲۱۷۷۳۲۸۳۹۰

blog
این مقاله را به اشتراک بگذارید:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *