logo

مرکز تعمیرات تخصصی اتومبیل رنو تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در زمینه ی مکانیکی . برق خودرو . جلوبندی . تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده . تعویض روغن گیربکس و موتور . تعویض تسمه تایم انواع خودروهای شرکت رنو فعالیت می نماید. بهره مندی تعمیرگاه تخصصی رنو از تخصص کارکنان حرفه ای موجب شده است در ارائه ی کامل ترین سرویس ها پیشرو باشد. مکانیک ماشین های رنو باید با تجربه و حرفه ای باشد ما بهترین تعمیرکاران را در تعمیرگاه رنو تهران داریم تعمیرگاه رنو بهترین مرکز تخصصی رنو در تهران به نام ایران رنو میباشد خدمات در تعمیرگاه رنو به صورت تخصصی انجام میشود

اطلاعات تماس

مهندس حامد رضایی 09120996450

مهندس قدردان 09128896509

تلفن ثابت 02177785115 - 02177785114

info@renoir.ir

تهران - تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه 7 شمالی، پلاک 10

شنبه تا پنج شنبه از 8:00 تا 6 بعدظهر

علت روشن شدن چراغ چک رنو ساندرو استپ وی چیست؟ ایران رنو ⭐

ایران رنو آدرس:تهران ـ تهرانپارس ـ بلوار بابائیان ـ خیابان پنجم شیدایی ـ کوچه ۷ شمالی ـ پلاک ۱۰

تلفن : ۰۲۱۷۷۷۸۵۱۱۵ ۰۲۱۷۷۷۸۵۱۱۴

علت اصلی روشن شدن چراغ چک و چراغ گیربکس مشکل در سیستم برقی مانند دریچه گاز برقی . شیر برقی گیربکس . سنسور اکسیژن .. برای عیب یابی دقیق باید به این مجموعه مراجعه کنید

شرح خدمات⚡️قیمت⚡️
دیاگ و عیب یابی⚡️۱۵۰/۰۰۰⚡️
تعمیرات سیم کشی⚡️۱/۰۰۰/۰۰۰ الی ۵/۰۰۰/۰۰۰⚡️
دریچه گاز ⚡️۴/۸۰۰/۰۰۰⚡️
لیست قیمت سال ۱۴۰۲ برای قیمت دقیق با تعمیرگاه تماس بگیرید

این مقاله را هم مطالعه کنید تعمیرگاه تخصصی ساندرو

دلیل روشن شدن چراغ چک یا چراغ بالای ترمز دستی رنو ساندرو استپ وی فنری شکل یا شکل عینک یا شکل گرمکن یا زیگزاگ می توان گفت یعنی مشکل برقی خودرو دچار مشکل شده است

یعنی یکی از قطعات برقی ماشین کار خود را به درستی انجام نمی دهد برای تشخیص عیب باید با دستگاه دیاگ

رنو عیب یابی شود اگر چراغ چک ماشین شما روشن شده هیچ جای نگرانی نیست شما می توانید

برای عیب یابی خودرو و رفع مشکل به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در شرق تهران مراجعه کنید

روشن شدن چراغ چک همراه چراغ فنری که در تصویر بالا مشاهده میکنید میتواند چند دلیل داشته باشه

که باید اول با دیاگ تخصصی رنو عیب یابی شود

۱- روشن شدن چراغ چک میتواند خراب شدن سنسور اکسیژن باشد

۲- دلیل دوم که می تواند خراب شدن دریچه گاز برقی باشد

۳_ دلیل سوم می تواند ساعت یا شیر برقی های گیربکس اتوماتیک باشد

۴_ دلیل بعدی که می تواند باشد خراب شدن پدال گاز باشد

۵_ می تواند کامپیوتر موتور ( ECU ) یا سیم کشی خودرو باشد و …..

چند دلیلی که گفته شد باید حتما با دیاگ پارامترها چک شوند خطای موتور و گیربکس بازدید شود تا علت اصلی

مشخص شود شما میتوانید برای عیب یابی دقیق با شماره های ما تماس گرفته و خودرو را بعد از هماهنگی

به تعمیرگاه ایران رنو بیاورید

تلفن ثابت:

۰۲۱۷۷۷۸۵۱۱۵

۰۲۱۷۷۷۸۵۱۱۴

همراه : ۰۹۱۲۰۹۹۶۴۵۰ حامد رضایی

سوال اکثر مشتریان ما چرا یهو این اتفاق برای ماشین من افتاده علتش چیست؟

هیچ وقت نباید سیم کشی ماشین رنو ساندرو و استپ وی را دستکاری کنید منظور از دستکاری یعنی این نباید

لوازم برقی به این خودرو اضافه کنید مانند دزدگیر ، دوربین عقب ، سیستم صوتی و …. اگر به خودرو خود دزدگیر

نصب کرده اید حتما باید دزدگیر را کامل باز کنید با داشتن دزد گیر در خودرو ساندرو استپوی باعث خراب شدن

قطعاتی که در بالا اشاره کردیم میشود وقتی دزدگیر نصب ماشین باشد کل سیستم برقی خودرو بهم

میخورد و دستور اشتباه به ECU خودرو میرسد و باعث خراب شدن ECU و قطعات دیگر میشود

علت روشن شدن چراغ چک رنو ساندرو استپ وی چیست؟

کامپیوتر ماشین یا ( ECU ) رنو ساندرو استپ وی چیست؟

علت روشن شدن چراغ چک رنو ساندرو استپ وی چیست؟

کامپیوتر یا (ecu) یکی از مهم ترین قطعات اصلی خودرو می باشد وظیفه ecu مانند مغز انسان میباشد که کنترل و

دستور به اجرای برقی ماشین از جمله سنسور اکسیژن، سنسور مپ ، سنسور دور موتور، دریچه گاز برقی ، و …

میباشد ecu میتواند از سنسورهای مختلف که روی ماشین نصب شده اند بسنجد ecu یا کامپیوتر خودرو

قطعه ای الکترونیکی است به معنای واحد کنترل الکترونیکی ( unit electronic control که وظیفه کنترل و هماهنگی بخش های مختلف یک ماشین انژکتور میباشد

روشن شدن چراغ چک ساندرو و روشن شدن چراغ چک ال ۹۰ یا روشن شدم چراغ روغن و چمک زدن چراغ چک

جدی بگیرید

علت روشن شدن چراغ باطری و ترمز دستی را هم جدی بگیرید

علت روشن شدن چراغ روغن و استپ در دور پایین

شما میتوانید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو به تعمیرگاه ایران رنو مراجعه کنید

بررسی دلایل روشن شدن چراغ چک ساندرو 

عوامل گوناگون و متفاوتی وجود دارند که می‌توانند باعث روشن شدن چراغ چک ساندرو استپ وی شود. برای مثال در برخی موارد ممکن است شما شاهد خاموش شدن چراغ باطری با گاز دادن یا خاموش شدن چراغ روغن با گاز دادن باشید. قاعدتاً در این شرایط، واضح است که مشکلی در خودروی شما به وجود آمده و شما باید برای برطرف کردن مشکل اقدامات لازم را انجام دهید. با مطالعه راهنمای صفحه کیلومتر ساندرو، شما تا حد زیادی در رابطه با علائم هشدار دهنده پشت آمپر ساندرو اطلاعات کسب خواهید کرد و می‌توانید در رابطه با نحوه استفاده از خودرو به‌ صورت موفق‌تر عمل کنید.

در صفحه آمپر خودرو علائم خاصی وجود دارند که روشن شدن هر کدام از آن‌ ها می‌تواند نشان از وجود مشکل باشد. برای مثال روشن شدن چراغ روغن نشان از وجود مشکل در سیستم روغن موتور یا ترمز دارد. یا روشن شدن چراغ استپ و باتری نشان می‌دهد که در سیستم برق شما مشکلی به ‌وجودآمده. از طرف دیگر روشن ‌شدن چراغ باطری و ترمز دستی می‌تواند نشان از وجود مشکل دیگری باشد.

بررسی دقیق معنی چراغ‌ های پشت آمپر ساندرو 

ما در ادامه محتوا قصد داریم برای شما در رابطه با معنی علامت‌ های صفحه کیلومتر ساندرو صحبتی داشته باشیم تا راهنمای شما در زمینه فهم و رمزگشایی این علائم و هشدار ها باشیم. چشمک زدن چراغ چک می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. اگر خودروی شما در حالت روشن با هشدار چراغ چشمک زن به شما علامت می‌دهد، این موضوع به این معنی است که یکی از سیلندر های خودروی شما دچار ایراد شده و نمی‌تواند به‌ درستی کار کند. به این موضوع توجه داشته باشید که به‌ طور کلی اگر حس کردید بعد از روشن شدن چراغ چشمک ‌زن، خودروی شما به ‌درستی کار نمی‌کند، احتمالاً در شمع، کویل و سایر قطعات سیستم احتراق مشکلی به‌ وجود آمده است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود. 

علت چشمک زدن چراغ روغن 

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث شود باعث روشن شدن چراغ چک ساندرو استپ وی شود، وجود ایراد در سیستم روغن می‌باشد. هنگامی ‌که چراغ روغن ماشین روشن می‌شود و یا چشمک می‌زند، شما باید برای برطرف کردن ایراداتی مانند کمبود روغن، پایین بودن کیفیت روغن، تعویض فیلتر روغن و برطرف کردن ایرادات پمپ اقداماتی را انجام دهید. هر کدام از موارد نام ‌برده شده می‌توانند باعث روشن شدن چراغ روغن شوند.

علت چشمک زدن چراغ لنت ترمز 

دلیل روشن شدن یا چشمک زدن چراغ لنت ترمز ممکن است که سه دلیل داشته باشد. تمام شدن لنت‌ ها، کم بودن سیم لنت و کمبود روغن ترمز. هر کدام از این فاکتور ها می‌توانند باعث روشن شدن یا چشمک زدن چراغ لنت ترمز شوند. 

چراغ اخطار گیربکس اتوماتیک 

درست مانند فاکتور های پیشین، روشن شدن چراغ اخطار گیربکس اتوماتیک می‌تواند دلایل گوناگون و متنوعی داشته باشد. پیشتر برای شما گفتیم که روشن شدن چراغ چک ساندرو استپ وی را جدی بگیرید و هر موقع که با این مشکل مواجه شدید، حتماً برای برطرف کردن آن به تعمیرگاه ‌های تخصصی مراجعه فرمایید. روشن شدن چراغ گیربکس یعنی در گیربکس اتوماتیک شما مشکلی به وجود آمده است. البته در بسیاری از موارد تداخل‌ ها و پارازیت‌ های الکتریکی نیز می‌تواند به‌ اشتباه باعث روشن شدن چراغ چک شوند. اما به ‌هر حال هنگامی ‌که شما با این چراغ روشن مواجه شدید، سعی کنید که برای برطرف کردن مشکل یا عیب‌یابی، به تعمیرگاه ‌های تخصصی مراجعه کنید.

چشمک زدن چراغ چک اول صبح 

چشمک زدن چراغ چک اول صبح و با استارت سرد، میتواند نشان ‌دهنده مشکلات گوناگونی باشد. به این نکته توجه داشته باشید که در اغلب موارد، روشن شدن چراغ چک ساندرو استپ وی در استارت سرد قابل چشم‌پوشی است. اما به‌ هر حال اگر شاهد تکرار مداوم این مسئله هستید، بد نیست که برای چک کردن روند کارکرد خودرو به یک تعمیرکار متخصص مراجعه فرمایید.

روشن شدن چراغ استپ و باتری 

این چراغ نشان می‌دهد که دینام شما باتری را شارژ نمی‌کند و همین موضوع می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد. به ‌هر حال روشن شدن چراغ چک ساندرو استپ وی می‌تواند نشان ‌دهنده وجود ایرادات گوناگون باشد. یکی از این ایرادات عدم کارکرد درست دینام و همچنین باتری می‌باشد. سعی کنید که بعد از مشاهده این اخطار حتماً برای برطرف کردن ایراد تعمیرگاه مراجعه فرمایید زیرا در غیر این ‌صورت، برای استفاده از آپشن های برقی خودرو و استارت زدن خودرو دچار مشکلات زیادی خواهید شد. 

روشن شدن چراغ باطری و ترمز دستی 

روشن شدن چراغ ترمز دستی و باطری از سری چراغ ‌های چک ساندرو استپ وی باز هم به این معناست که دینام نمی‌تواند باتری شما را شارژ کند و شما باید برای برطرف کردن مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.

جمع‌بندی 

پیشتر به این نکته اذعان کردیم که روشن شدن چراغ چک ساندرو استپ وی در واقع تنها راه ارتباطی خودرو با شما است و کامپیوتر و CPU خودرو سعی دارد که با روشن کردن چراغ چک، به شما علامت دهد که خودروی شما دچار ایراد شده و ایراد موجود باید در سریع‌ترین زمان ممکن به‌ طور کامل برطرف شود. شما به ‌عنوان یک مصرف ‌کننده باید روشن شدن چراغ چک را جدی بگیرید و سعی کنید مطابق با دستورالعمل ‌های موجود برای برطرف کردن ایرادات موجود در بخش متفاوت خودرو اقدامات لازم را انجام دهید. شما می‌توانید برای برطرف کردن ایرادات موجود در ساندرو استپ وی به تعمیرگاه ایران رنو مراجعه فرمایید. در ایران رنو، به‌ صورت تخصصی مشکلات موجود در خودرو های رنو بررسی و برطرف می‌شوند. شما می‌توانید در ایران رنو، در سریع‌ترین زمان ممکن ایراد موجود در خودرو را از بین ببرید.

علت روشن شدن چراغ چک رنو ساندرو استپ وی چیست؟

French Renault repair shop website

امتیاز دهید
blog
این مقاله را به اشتراک بگذارید:

4 پاسخ به “علت روشن شدن چراغ چک رنو ساندرو استپ وی چیست؟ ایران رنو ⭐”

  1. سبحانی گفت:

    سلام و ارادت، ساندرو چند جا در محل سکونت، دیاگ و ریست انجام شد ولی چراغ فنری شکل همچنان روشن و چراغ چک زمان کولر مجدد روشن میشود همچنین گاها در توقف ترافیک جاده یا پشت چراغ قرمز ماشین گاز نمی‌خورد که با خاموش و روشن کردن برطرف میشود البته نمیدونم ادامه این شرایط خسارت بار هست یا خیر چون چند روزه در محل عیب برطرف نشده و با این وضعیت نگران سفر جهت تعمیر هستم
    ممنون

    • حامد رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر شما برای عیب یابی دقیق باید حضوری تشریف بیارید دیاگ بزنن و بهتون هم هزینه و تعمیرات چقدر زمان میبرد بهتون اعلام میکنند رانندگی با این وضعیت عیب های دیگه هم پیدا میکنه شما در ساعات کاری با این مرکز تماس بگیرید

  2. سبحانی گفت:

    بعد از یکساعت نصب بوق آلارم جهت ترمز دستی ساندرو استپ وی از طریق برق پمپ بنزین، چراغ اخطار فنری شکل و چراغ چک موتور همزمان روشن میگردد آیا مشکل مربوط به نصب آلارم هست یا خیر؟
    ممنون از توضیحات تون

    • حامد رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر در خودرو ساندرو استپ وی هر کاری که مربوط بشه سیم کشی دستکاری شود چراغ فنری و چک روشن میشود بله میتونه قطعاتی که نصب کردین باشه برای عیب یابی دقیق تشریف بیارید دیاگ بزنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *