logo

مرکز تعمیرات تخصصی اتومبیل رنو تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در زمینه ی مکانیکی . برق خودرو . جلوبندی . تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده . تعویض روغن گیربکس و موتور . تعویض تسمه تایم انواع خودروهای شرکت رنو فعالیت می نماید. بهره مندی تعمیرگاه تخصصی رنو از تخصص کارکنان حرفه ای موجب شده است در ارائه ی کامل ترین سرویس ها پیشرو باشد. مکانیک ماشین های رنو باید با تجربه و حرفه ای باشد ما بهترین تعمیرکاران را در تعمیرگاه رنو تهران داریم تعمیرگاه رنو بهترین مرکز تخصصی رنو در تهران به نام ایران رنو میباشد خدمات در تعمیرگاه رنو به صورت تخصصی انجام میشود

اطلاعات تماس

مهندس حامد رضایی 09120996450

مهندس قدردان 09128896509

تلفن ثابت 02177785115 - 02177785114

info@renoir.ir

تهران - تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه 7 شمالی، پلاک 10

شنبه تا پنج شنبه از 8:00 تا 6 بعدظهر

عوارض شستشوی موتور خودرو را جدی بگیرید . ایران رنو ⭐⭐⭐

عوارض شستشوی موتور خودرو چیست

موتور خودرو می‌تواند به‌ عنوان مهم‌ترین بخش خودرو شناخته شود زیرا وظیفه انتقال و تأمین انرژی را بر عهده دارد. با گذشت زمان ممکن است که قطعات متفاوت موتور دچار آلودگی و کثیفی شوند و نیاز به شستشو داشته باشند. به ‌طور کلی شستشوی موتور خودرو فعالیت مناسب و مثبتی است اما باید با دقت بالایی صورت بگیرد. شستشوی خودرو باید در شرایط مناسب، با مواد شوینده با کیفیت و همچنین توسط فرد متخصص صورت بگیرد تا آسیبی به خودروی شما وارد نشود. اما به‌ هر حال زیاد روی در شستشوی موتور خودرو می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد. 

عوارض شستشوی موتور خودرو

موبایل ۰۹۱۲۰۹۹۶۴۵۰

دقیقاً به‌ همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم در این محتوا برای شما در رابطه با عوارض شستشوی موتور خودرو صحبت کنیم و به شما بگوییم که چرا نباید در این زمینه زیاده‌روی کنید. تا زمانی ‌که شما مجبور به استفاده از خدمات موتور شویی نشده‌اید، به ‌هیچ‌ عنوان نباید به دست به شستشوی موتور خودتان بزنید. حتی اگر شما این کار به فرد متخصص نیز بسپارید، باز هم زیاده‌روی در شستشوی موتور خودرو می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری را برای شما به ‌همراه داشته باشد. اجازه دهید در ادامه این موارد را با یکدیگر بررسی کنیم شما برای عیب یابی خودرو میتوانید به تعمیرگاه تخصصی رنو شرق تهران مراجعه کنید

عوارض شستشوی موتور خودرو کدام‌ ها می‌باشند؟

با استفاده از خدمات با کیفیت و کمک گرفتن از افراد متخصص، شما می‌توانید بدون هیچ ‌گونه مشکلی روند شستشوی خودرو را پیش ببرید‌. اما حتی در این شرایط نیز زیاده‌روی در شستشوی موتور خودرو معایب بی‌شماری را با خودش به ‌همراه خواهد داشت. به ‌هر حال موتور قطعه‌ای می‌باشد که با استفاده از نیرو های الکتریکی، شیمیایی و مکانیکی می‌تواند روند کار خودرو را پیش ببرد. قاعدتاً وجود رطوبت و آب در موتور می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. دقیقاً به ‌همین دلیل است که مواردی به ‌عنوان عوارض شستشوی موتور خودرو شناخته می‌شوند. بیایید در ادامه این موارد را به‌ صورت کامل‌تری بررسی کنیم. 

آسیب رسیدن به قطعات الکتریکی 

در خودرو های امروزی قطعات الکتریکی زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ ها وظیفه خاصی را بر عهده دارند. خودرو های پیشرفته‌تر معمولاً قطعات کامپیوتری الکتریکی بیشتری دارند. به‌ همین دلیل شستشوی خودرو می‌تواند آسیب‌ های جبران‌ناپذیر را به آن‌ ها وارد کند. قاعدتاً هر نوع قطعه الکتریکی با هر کیفیتی، به آب و رطوبت حساسیت دارد ممکن است که آب و رطوبت زیاد باعث ایجاد ایراد و حتی از کار افتادن این قطعه شود. 

شستشوی غیر اصولی مشکلاتی را در کارکرد خودرو ایجاد می‌کند 

از دیگر عوارض شستشوی موتور خودرو، ما میتوانیم به خوب کار نکردن ماشین در اثر شستشوی نادرست اشاره کنیم. شاید بسیاری از افراد ادعا کنند که در زمینه موتور شویی تخصص کافی دارند، اما واقعیت چیز دیگری باشد. در این شرایط به واسطه شستشوی غیر اصولی و عدم تمیز کردن کامل ماشین، ممکن است که مشکلات زیادی مانند دیر روشن شدن خودرو، ریپ زدن موتور/ روشن شدن چراغ چک/سوختن کامپیوتر/روشن نشدن خودرو و … برای شما به وجود بیاید. 

فرسایش قطعات با شستشوی موتور خودرو

از دیگر عوارض شستشوی موتور خودرو ما می‌توانیم به فرسایش قطعات اشاره کنیم. شستشوی همیشگی موتور خودرو در فواصل زمانی کوتاه‌ مدت باعث می‌شود تا قطعات متفاوت موتور بیش ‌از حد در معرض رطوبت قرار بگیرند. به‌ هر حال برخی از این قطعات فلزی هستند و ممکن است که در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت برای مدت زمان طولانی، دچار فرسودگی و آسیب شوند. در این شرایط قاعدتاً شما باید به ترمیم قطعات بپردازید یا در برخی موارد شدیدتر آن‌ ها را تعویض کنید. علاوه ‌بر این موضوع، رطوبت می‌تواند قطعات متفاوت را آسیب‌پذیرتر کند و همین موضوع باعث می‌شود تا موتور مقاومت چندانی در برابر فاکتور های محیطی نداشته باشد.

عوارض شستشوی موتور خودرو کدام‌ ها می‌باشند؟

چگونه می‌توانیم عوارض شستشوی موتور خودرو را به حداقل برسانیم

شاید شما حس کنید که موتور خودرو به ‌صورت صددرصدی نیاز به شستشو دارد. اما از طرف دیگر هنگامی ‌که در رابطه با معایب این اقدام مطالعه می‌کنید، ممکن است در نهایی کردن تصمیم خود دچار تردید شوید. نگران نباشید، در این زمینه راه‌حل ‌ها و روش ‌های برای شما وجود دارند که می‌توانند کمک کنند معایب شستشوی موتور خودرو را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید و بتوانید با خیال راحت‌تری از این اقدام بهره ببرید. 

برای مثال استفاده از مواد نانو و همچنین خدمات بخارشویی، جزو آن

دسته از اقداماتی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند مضرات 

شستشوی موتور خودرو را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. در بخارشویی 

حرارت بخار آب می‌تواند با قدرت چربی بری بیشتری و در مدت زمان سریع‌تری

موتور ماشین شما را تمیز کنند. علاوه ‌بر این موضوع، این اقدام رطوبت زیادی

را به قطعات داخلی موتور خودروی شما وارد نمی‌کند و همچنین سریع‌تر خشک می‌شود.

بخارشویی بسیار ملایم‌تر از شستشوی موتور خودرو با آب می‌باشد و همین موضوع می‌تواند

به شما کمک کند تا عوارض شستشوی موتور خودرو را به حداقل برسانید. 

چگونه می‌توانیم عوارض شستشوی موتور خودرو را به حداقل برسانیم

نتیجه‌گیری 

نمی‌توان عوارض شستشوی موتور خودرو را انکار کرد، اما می‌توان با اقدامات

هوشمندانه این عوارض را به حداقل رساند و درصد تاثیرات مخرب

آن در موتور ماشین را به صفر نزدیک کرد. این شما هستید که باید سعی کنید

با اقدامات هوشمندانه، به این مهم دست پیدا کنید

وب سایت اصلی رنو French Renault repair shop website

گایمه رنو ته

۴.۹/۵ - (۵۲ نظر)
blog
این مقاله را به اشتراک بگذارید:
دسته ها:
آموزش

یک پاسخ به “عوارض شستشوی موتور خودرو را جدی بگیرید . ایران رنو ⭐⭐⭐”

  1. رضا پيام شاد گفت:

    توضیحات وراه کارها مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *