logo

مرکز تعمیرات تخصصی اتومبیل رنو تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در زمینه ی مکانیکی . برق خودرو . جلوبندی . تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده . تعویض روغن گیربکس و موتور . تعویض تسمه تایم انواع خودروهای شرکت رنو فعالیت می نماید. بهره مندی تعمیرگاه تخصصی رنو از تخصص کارکنان حرفه ای موجب شده است در ارائه ی کامل ترین سرویس ها پیشرو باشد. مکانیک ماشین های رنو باید با تجربه و حرفه ای باشد ما بهترین تعمیرکاران را در تعمیرگاه رنو تهران داریم تعمیرگاه رنو بهترین مرکز تخصصی رنو در تهران به نام ایران رنو میباشد خدمات در تعمیرگاه رنو به صورت تخصصی انجام میشود

اطلاعات تماس

مهندس حامد رضایی 09120996450

مهندس قدردان 09128896509

۰۲۱۷۷۳۴۲۳۰۲

۰۲۱۷۷۳۲۸۳۹۰

info@renoir.ir

خیابان دماوند بعد از سه راه تهرانپارس ، بعد از نمایندگی مرکزی سایپا ، لاین کندرو بن بست کاوه

شنبه تا پنج شنبه از 8:00 تا 6 بعدظهر

مشکلات گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ + علت خرابی


blog

گیربکس اتوماتیک ال ۹۰، یکی از اجزای حیاتی در خودروهای رنو است که کارایی بسیار بالایی دارد. با این حال، مشکلات گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ می‌تواند به ایجاد اختلالاتی در عملکرد خودرو منجر شود. در این مقاله به بررسی محل قرارگیری گیربکس، دلایل خرابی و مشکلات رایج این گیربکس خواهیم پرداخت.

محل قرار گیری گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ در بخش جلویی خودرو و زیر کاپوت قرار دارد. این قطعه به موتور خودرو متصل است و وظیفه‌ آن، انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها می‌باشد. طراحی گیربکس به گونه‌ای است که بتواند به بهترین شکل ممکن توان موتور را به چرخ‌ها منتقل کند و به راننده احساس راحتی و کنترل بیشتری بدهد.

دسترسی به گیربکس

برای دسترسی به گیربکس و انجام تعمیرات لازم، تعمیرکار باید بخش‌هایی از سیستم موتور را باز کند. این فرایند معمولا شامل جدا کردن برخی از قطعات و سیستم‌های جانبی است که ممکن است زمان‌بر و پیچیده باشد. این کار نیاز به تخصص و تجربه دارد، چرا که هرگونه اشتباه در فرایند تعمیر می‌تواند به آسیب‌های جدی‌تری منجر شود.

اهمیت مکان قرارگیری

مکان قرارگیری گیربکس به نوع طراحی خودرو و توزیع وزن کمک می‌کند. این امر به بهبود پایداری خودرو در هنگام رانندگی و همچنین افزایش کارایی سیستم تعلیق کمک می‌کند. در نتیجه، طراحی بهینه محل قرارگیری گیربکس می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روی تجربه رانندگی داشته باشد.

علت خرابی گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

یکی از مهم‌ترین علل خرابی گیربکس اتوماتیک ال ۹۰، کاهش میزان روغن گیربکس است. روغن گیربکس نقش حیاتی در روانکاری و کاهش اصطکاک بین قطعات مختلف دارد. هنگامی که سطح روغن به طور ناگهانی کاهش می‌یابد، سیستم انتقال قدرت نمی‌تواند به درستی عمل کند و این مسئله می‌تواند به آسیب‌های جدی‌تری مانند یاتاقان منجر شود.

آلودگی روغن

علاوه بر کاهش روغن، آلودگی روغن گیربکس نیز یکی دیگر از عوامل موثر در خرابی گیربکس است. روغن گیربکس ممکن است با گذشت زمان تحت تاثیر حرارت و فشار قرار گیرد و خاصیت‌های خود را از دست بدهد. وجود ذرات معلق، آب یا دیگر آلاینده‌ها می‌تواند به مشکلات جدی‌تری منجر شود که اصلاح آن نیاز به تعویض روغن و فیلتر گیربکس دارد.

نشتی روغن

نشتی روغن نیز یکی از دلایل شایع خرابی گیربکس است که ناشی از خرابی واشرها، سیلندرها یا نشت در سیستم هیدرولیک می‌باشد. در صورتی که نشتی به موقع شناسایی و برطرف نشود، می‌تواند به کاهش شدید سطح روغن و در نتیجه به خرابی‌های جدی‌تری منجر شود و  در نتیجه نیاز جدی به  تعمیر گیربکس اتومات ال ۹۰ است.

مشکلات سنسور

مشکلات در سیستم سنسور گیربکس نیز به خرابی منجر می‌شود. سنسورها برای تشخیص وضعیت گیربکس و انتقال اطلاعات به سیستم‌های کنترلی خودرو ضروری هستند. خرابی در این سنسورها ممکن است باعث بروز مشکلات در تغییر دنده یا دیگر عملکردهای گیربکس شود.

مشکلات گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

مشکلات گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ معمولا به صورت نشانه‌هایی در عملکرد خودرو ظاهر می‌شوند. یکی از رایج‌ترین مشکلات، افت فشار در گیربکس است که با تاخیر در تغییر دنده یا ناهماهنگی در عملکرد دنده‌ها مشخص می‌شود. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی سیستم هیدرولیکی یا فیلتر گیربکس باشد.

تاخیر در تغییر دنده

تاخیر در تغییر دنده یکی از مشکلات رایج گیربکس‌های اتوماتیک است. این مشکل معمولا به دلیل کمبود روغن یا خرابی در سیستم هیدرولیکی ایجاد می‌شود.

درصورتی که تعویض دنده سخت شده است، یکی از علائم خرابی بلبرینگ کلاچ ال نود سختی تعویض دنده است که نیاز به بررسی دارد.

صدای غیرعادی

وجود صداهای غیرعادی مانند صدای تق تق ال ۹۰، ممکن است نشان‌دهنده وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس باشد و نیاز به بررسی فوری دارد.

خرابی کاتالیست

این مشکل معمولا به دلیل مسدود شدن کاتالیست ناشی از آلاینده‌ها یا دیگر ذرات معلق ایجاد می‌شود. در چنین وضعیتی، نیاز به تعویض یا تعمیر کاتالیست وجود دارد.

کم بودن میزان روغن

یکی دیگر از مشکلات گیربکس اتوماتیک ال ۹۰، کم بودن میزان روغن است که به نقص در روانکاری منجر می‌شود. در نتیجه، این مسئله می‌تواند باعث آسیب دیدن دنده‌ها و نهایتا ایجاد خرابی‌های جدی در گیربکس شود.

خرابی صفحه فشار

خرابی صفحه فشار یکی دیگر از مشکلات رایج در گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ است که به افزایش مصرف سوخت منجر می‌شود. این مشکل معمولا به دلیل فرسودگی یا آسیب به قطعات داخلی گیربکس ایجاد می‌شود و نیاز به تعمیرات تخصصی دارد.

نتیجه‌گیری

مشکلات گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ می‌توانند تاثیرات جدی بر روی عملکرد خودرو داشته باشند. از آنجا که گیربکس، یکی از اجزای حیاتی در خودرو محسوب می‌شود، توجه به علائم خرابی و مراجعه به تعمیرگاه‌های تخصصی ضروری است. با توجه به پیچیدگی‌های فنی گیربکس، بهتر است همیشه از تعمیرکاران مجرب و متخصص استفاده کنید تا از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری شود.

با رعایت نکات مذکور و انجام نگهداری‌های لازم، می‌توانید عمر مفید گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ را افزایش دهید و از رانندگی راحت و بدون مشکل لذت ببرید. انجام سرویس‌های دوره‌ای و بررسی وضعیت روغن گیربکس، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به جلوگیری از بروز مشکلات جدی کمک کند. برای این منظور می‌توانید به تعمیر گیربکس اتوماتیک شرق تهران مراجعه کنید.

آدرس تعمیرگاه :خیابان دماوند بعد از سه راه تهرانپارس ، بعد از نمایندگی مرکزی سایپا ، لاین کندرو بن بست کاوه

برای مراجعه به ایران رنو با شماره های زیر تماس بگیرید: 

۰۹۱۲۰۹۹۶۴۵۰

۰۲۱۷۷۳۴۲۳۰۲

۰۲۱۷۷۳۲۸۳۹۰

این مقاله را به اشتراک بگذارید:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *