logo

مرکز تعمیرات تخصصی اتومبیل رنو تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در زمینه ی تعمیرات و سرویس دوره ای انواع خودروهای شرکت رنو از جمله لاگونا، سفران، کپچر، تالیسمان،لتیتود، کولیوس، اسکالا، فلوئنس، داستر، مگان، استپ وی، ساندرو، سیمبل، و ال ۹۰ فعالیت می نماید. بهره مندی این مرکز از تخصص کارکنان حرفه ای موجب شده است در ارائه ی کامل ترین سرویس ها پیشرو باشد. مکانیک ماشین های رنو باید با تجربه و حرفه ای باشد ما بهترین تعمیرکاران را در این مرکز داریم تعمیرگاه رنو بهترین مرکز تخصصی رنو در تهران خدمات رنو به صورت تخصصی انجام میشود

اطلاعات تماس

مهندس حامد رضایی 09120996450

مهندس قدردان 09128896509

تلفن ثابت 02177785115 - 02177785114

info@renoir.ir

تهران - تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه 7 شمالی، پلاک 10

شنبه تا چهارشنبه از ۸:۳۰ تا ۷ بعدظهر / پنج شنبه از ۸:۳۰ تا ۵ بعدظهر / زمان تماس ۸:۳۰ صبح الی ۶ بعدظهر

مقالات

blog
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه
تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک رنو تهران

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک رنو تهران

مرکز تعمیرات گیربکس ماشین رنو در شرق تهران

ما گیربکس اتوماتیک چه خودروهایی را تعمیر میکنیم؟

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو لاگونا

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو سفران

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو لتیتود

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو تالیسمان

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو کولیوس

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو کپچر

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو اسکالا

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو داستر

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو مگان

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو استپ وی

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو سیمبل

▪︎تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

برای اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو با شماره های ما تماس حاصل فرمائید

تلفن ثابت : ۰۲۱۷۷۳۳۷۶۸۵

همراه : ۰۹۱۲۰۹۹۶۴۵۰ حامد رضایی

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک خودروهای رنو تهران

گیربکس اتوماتیک رنو باید در تعمیرگاه تخصصی رنو تعمیر شود تا بعد از تعمیر به مشکل بر نخوره

چون اگر در تعمیرگاه های متفرقه تعمیر بشه هیچ وقت گیربکس شما مثل سابق نخواهد شد

استفاده کردن از قطعات اورجینال برای تعمیر گیربکس خیلی مهم می باشد چون که قطعات اورجینال

گیربکس اتوماتیک خیلی کم یاب بوده و فقط مکانیک تخصصی رنو قادر به تشخیص اصل

بودن قطعات می باشد اگر تعمیرکاری وارد به تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو نباشه بعد از تعمیر شما

باید هزینه های زیادی بابت جبران خسارت وارد شده به گیربکس خودرو پرداخت کنید

علت خراب شدن گیربکس اتوماتیک رنو چیست ؟

علت خرابی گیربکس اتوماتیک دیر تعویض کردن یا تعویض نکردن روغن گیربکس هر ۵۰ هزار کیلومتر

می باشد اگر شما روغن گیربکس اتوماتیک رنو را هر ۵۰ هزار کیلومتر کیلومتر تعویض کنید و اصول

رانندگی درست با گیربکس را رعایت کنید گیربکس اتوماتیک رنو حالا حالا نیازی به تعمیر پیدا نخواهد کرد

کار کرد گیربکس اتوماتیک رنو با فشار روغن انجام می شود طوری که اگر کیفیت روغن پایین باشه

گیربکس دچار مشکل خواهد شد که باعث تقه یا لگد زدن گیربکس اتفاق بیافته همیشه سعی کنید

روغن گیربکس را هر ۵۰ هزار کیلومتر تعویض کنید و از روغن اورجینال برای گیربکس استفاده شود

و نکته بعدی هر جایی برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک نروید چون که روغن گیربکس اتوماتیک

حتما باید با دستگاه مخصوص تمام اتوماتیک تعویض بشه تا هیچ روغن کثیفی داخل گیربکس

باقی نماند شما می توانید برای تعمیر و یا تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه مخصوص

به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در شرق تهران مراجعه کنید

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۷۳۳۷۶۸۵

همراه : ۰۹۱۲۰۹۹۶۴۵۰ حامد رضایی

درباره گیربکس اتوماتیک بیشتر بدانیم

بیش از یکصد سال پیش مجموعه دنده های سیاره ای در گیربکس خودرو اولذرمبیل بکار رفته شد در سال ۱۹۳۸ کراسیلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود با وجود آن که جعبه دنده در وضعیت درگیری بود موتور می توانست با دور آرام به کار خود ادامه دهد در طراحی های بعدی مبدل گشتاور جایگزین کلاچ هیدرولیکی شد در سال ۱۹۴۰ به نوعی اولین گیربکس اتوماتیک ساخته شد که در آن از کلاچ هیدرولیکی و مجموعه دنده های خورشیدی برای حرکت به سمت جلو و

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک رنو تهران

عقب استفاده می شد تا سال ۱۹۵۵ طراحی جعبه دنده های اتوماتیک کامل گردید و اکثر کارخانجات آن را مورد استفاده قرار دادند اصول تعویض دنده ها در گیربکس های قدیمی به صورت هیدرومکانیکی یعنی تلفیقی از فشار روغن و عملکرد مکانیکی سوپاپ ها بود تا اینکه از سال ۱۹۸۰ به بعد گیربکس های هوشمند ECT وارد بازار گردید که در آن تعویض دنده ها بصورت برقی و با استفاده از اطلاعات ارسالی از سنسور ها به یک واحد کنترل الکترونیکی EGS و با برنامه ریزی دقیق انجام می گیرد

مزایای گیربکس اتوماتیک رنو

۱_ کاهش مصرف سوخت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد

۲_ انتقال نیرو در این گیربکس ها به نرمی انجام میشود

۳_ کاهش استهلاک موتور به دلیل تعویض به موقع دنده ها

۴_ آسان تر شدن هدایت خودرو به دلیل عدم نیاز به تعویض دنده ها به صورت متوالی در تمامی گیربکس های اتوماتیک لیور دسته دنده دارای وضعیت هایی که با اندکی تفاوت با هم مشابه است البته در گیربکس های هوشمند بعضی از انتخاب ها به صورت الکتریکی و به کمک یک کلید انجام می شود همانند کلید sonw برای جاده های برفی و یخبندان و sport برای افزایش شتاب گیری خودرو حتی بعضی از گیربکس ها می توانند در صورت لزوم به صورت دستی نیز تعویض دنده را انجام دهند

ساختمان گیربکس های اتوماتیک

هر چند که استقرار تجهیزات داخل گیربکس های اتوماتیک به عواملی نحوه قرارگیری موتور و انواع محرک جلو و یا محرک عقب بودن خودرو بستگی دارد ولی اجزا ساختمانی گیربکس های اتوماتیک کاملا با هم شبیه بوده که عبارت است از:

۱_ کلاچ هیدرولیکی (تورک کنورتور)

۲_ مجموعه دنده های سیاره ای

۳_ تجهیزات راه اندازی

۴_ سیستم کنترل هیدرولیکی

۵_ واحد کنترل الکترونیک در گیربکس های هوشمند بکار رفته EGS

کلاچ هیدرولیکی چیست ؟

گیربکس های اتوماتیک نیز همانند گیربکس های معمولی باید دارای مکانیسمی باشند که بتواند ارتباط موتور و گیربکس را در مواقع لزوم قطع و وصل نماید ولی این کار باید بدون انجام کار مکانیکی انجام شود وسیله ای که این وظیفه را به عهده دارد کلاچ هیدرولیکی است

اساس کار کلاچ های هیدرولیکی بسیار ساده است هرگاه دو پنکه را روبه روی هم قرار دهیم و یکی از پنکه ها را روشن کنیم پروانه های پنکه خاموش نیز به آرامی به حرکت در آمده و در لحظه ای دور آنها به هم نزدیک می شود بدیهی است اگر این عمل در یک فضای بسته انجام شود انتقال حرکت دورانی به پروانه های پنکه خاموش بهتر و کاملتر انجام می شود

در کلاچ های هیدرولیکی نیز از دو پره به نام های پره پمپ و توربین استفاده شده ولی برای انتقال حرکت جنبشی پره پمپ به پره توربین از روغن استفاده می شود البته از این به بعد در توضیح عملکرد کلاچ هیدرولیکی بجای روغن از کلمه سیال استفاده می شود عموما کلاچ های هیدرولیکی بر دو نوعند

۱_ کلاچ هایی که فقط وظیفه قطع و وصل نیرو را دارند که اصطلاحا به آن ها کوپلینگ هیدرولیکی گفته میشود

۲_ کلاچ هایی که علاوه بر قطع و وصل نیرو سبب افزایش گشتاور انتقالی از موتور به گیربکس نیز می شوند که به آنها مبدل گشتاور یا تورک کنور تور گفته می شود

حتما ویدیو زیر را تماشا کنید

برای دیدن مقاله های زیر روی لینک مورد نظر کلیک کنید

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو استپ وی

تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران

تعمیرات گیربکس رنو در تهران

این مقاله را به اشتراک بگذارید:

دیدگاه خود را بنویسید

avatar